Güneş ışığından elektriğe öncü proje! Otoyollar elektrik üretiyor

Dünyanın İlk Güneş Enerjili Otoyolu Normandiya’da Açıldı

Normandiya bölgesindeki Tourouvre-au-Perche kasabasında Fransa’nın ilk güneş enerjili otoyolu hizmete girdi. 2880 adet güneş paneliyle donatılan 1 kilometrelik yol, çevreci ve sürdürülebilir bir ulaşım altyapısı sunuyor.

Yenilikçi Proje ve Güneş Paneli Uygulaması

Fransa Ekoloji eski Bakanı Ségolène Royal’in açılışını yaptığı otoyol, Fransız mühendislik firması Colas tarafından geliştirilen Wattway güneş panelleriyle kaplandı. Paneller, araçların ağırlığına dayanabilecek şekilde özel olarak tasarlandı ve pütürlü yüzeyleri yağmurda kaymayı önlemektedir.

Projenin temel amacı, güneş ışığını elektriğe dönüştürerek yerel enerji ihtiyacını karşılamaktır. Fransız yetkililer, 1000 kilometrelik bir otoyolun güneş panelleriyle kaplanması durumunda, 5 milyon kişinin yıllık enerji ihtiyacının %8’lik bir kısmının karşılanabileceğini belirtmektedir.

Bilimsel Cevaplar ve Tartışmalar

Güneş enerjili yolların potansiyeli konusunda bilimsel çevreler arasında tartışmalar sürmektedir. Almanya merkezli Solmove şirketinin genel müdürü Donald Müller-Judex, bu projelerin özellikle az trafik alan köy yolları ve sanayi siteleri için ideal olduğunu savunmaktadır.

Ancak, enerji uzmanı Craig Morris, gölgeleme sorununun verimliliği düşürebileceğini ve yatay panellerin eğimli çatı panellerine kıyasla daha az enerji ürettiğini belirtmektedir.

Hollanda’dan İlham Alan Güneş Enerjili Yollar

Fransa’daki proje, Hollanda’da başlatılan SolaRoad projesinden ilham almıştır. 70 metrelik bir bisiklet yolu, metrekare başına 70 kilovat saat enerji üreterek başarı sağlamış ve üç hanenin yıllık enerji ihtiyacını karşılamıştır. Ancak, uzmanlar maliyet ve dayanıklılık gibi zorlukların hala aşılmakta olduğunu belirtmektedir.

Uzman Görüşleri: Avantajlar ve Zorluklar

Projenin en büyük zorluğu olarak, güneş panellerinin ağır araçların baskısına karşı korunması öne çıkmaktadır. ABD merkezli SolarRoadways şirketinin kurucusu Scott Brusaw, güneş enerjili yolların sadece enerji üretimine yönelik olmadığını, aynı zamanda LED aydınlatma ve alttan ısıtma gibi özelliklerle akıllı yollar oluşturabileceğini savunmaktadır.

Ancak, Almanya’daki Fraunhofer Enstitüsü’nden yenilenebilir enerji uzmanı Dr. Martin Heinrich, güneş enerjili yolların maliyetinin diğer güneş santrallerine göre yüksek olduğunu ve verimliliğin optimize edilmesi gerektiğini belirtmektedir.

Related Posts

Zen Browser’de DRM eksikliği tartışma yaratıyor

Zen Browser, Mozilla Firefox altyapısı üzerine inşa edilen açık kaynaklı ve gizlilik odaklı bir web tarayıcısı olarak öne çıkıyor. Takipçileri ve reklamları engelleyen Zen, kullanıcı verilerinin toplanmasına izin vermiyor. Hafif yapısı ve …

Çılgın Türk’ten tarihi rekor: Tek şarjla 1.205 km gitti

Elektrikli otomobil dünyasında tarihi bir başarıya imza atıldı. Hem de bir Türk’ün imzasıyla… Türk sürücü Ümit Sabancı, elektrikli araç üreticisi Lucid’in Air Grand Touring modeliyle tek şarjda dünyanın en uzun mesafesini kat ederek Guinness Rekorlar Kitabı’na adını yazdırdı.

Pirinç yufkasından robot yaptılar

Bilim insanları pirinç yufkasından nasıl robot yapılacağını keşfederek robotik uygulamalarda yepyeni olanakların önünü açtı.

Arkham Knight DLC’si Batman hayranlarını çileden çıkartmaya devam ediyor

Rocksteady Studios’un imzasını taşıyan Batman: Arkham Knight, on yıl önce piyasaya sürülmesine rağmen hâlâ tartışılmaya devam ediyor. Oyunun onuncu yıl dönümünü kutlamak amacıyla Rocksteady’nin X platformunda yaptığı paylaşım, hayranlar arasında uzun …

Kitaplar değişecek, tek kelimelik Hata 300 yıllık fizik bilgisini karıştırdı: Newton yer çekimi yasası yanlış çevrilmiş

Virginia Tech Üniversitesi araştırmacıları, Isaac Newton’ın birinci hareket yasasının 300 yıldır yanlış çevrildiğini ve öğretildiğini keşfetti. 1729’daki İngilizce çeviride yapılan kritik hata, fizik biliminin temel anlayışını değiştiriyor.

Gizlilik tartışması büyüyor; ChatGPT sohbetleri kalıcı olabilir

Gizlilik tartışması büyüyor; ChatGPT sohbetleri kalıcı olabilir